Radiostanice 27Mhz Rychlá navigace: Přihlášení uživatele Vysílačky Portejbly DX spojení Lokátory Portejbly Připomínky

VZKAZNÍK webu www.cbpmr.cz - poděl se o své názory, zážitky, dotazy, připomínky...



Nápověda

#31732 4.8. ’20 19:30 » Apache Znojmo : (odpověď na #31725)
Tome precetl jsem cela pravidla a je to v pohode. Libi se mi to . Je to konkurence pro CB ligu. Nevidel jsem tam neco ve smyslu kontroly volacek.
- Jak se budou kontrolovat vzajemna spojeni ?
- Jsou povolene chyby v zapisu volacek a do jake miry?
- Popripade bude se vychazet z nejake databaze volacek?

Bud z cbdx nebo z mé ? V me jsou volacky PMRkove, ale vubec neni problem tam zakomponovat dalsi volacky. Popripade si clovek muze tu svou zaregistrovat sam pokud tam jeste neni. Aktualne je tam 1.107 overenych volacek.
Tady je registrace https://www.cbpmr.info/volacky/ Pokud se dana volacka objevi v denicich alespon 3x v ruznych datumech nejdele rok zpet, povazuji ji za aktivni a je zobrazena i v mape. Jinak v napovede logbooku se objevi okamzite.

Tato soutez by se samozrejme dala naprogramovat, ale opet jsme u toho, cas, penize, energie. Zkusim se zeptat programatora jak moc by se to muselo menit, kdybych vychazel z toho co uz funguje pmr-dx.cz, kde zadas jen cislo deniku email a volacku a odesles. Vse se pak zpracuje samo. [1x upraveno] [REAGOVAT]
 0
#31731 4.8. ’20 17:56 » Expedice Žába : (odpověď na #31730)
V 19:00 začíná Nord activity contest na dvoumetru ale budiž. To už je za chvíííííli! [REAGOVAT]
 0
#31730 4.8. ’20 17:51 » Tomáš Stodůlky : (odpověď na #31729)
Uh, tak dobře, tak 19:00? A ne že mi napíšeš, že to musíš koukat na zprávy! smích [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31729 4.8. ’20 17:39 » Expedice Žába : (odpověď na #31728)
Ahoj, jo v těch 20:00 by to šlo chvilku, pak si pro mne přijde kriminálka Anděl smajlík CB tu mám ale ne venku, jen ručku. Nebo hned teď! [1x upraveno] [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31728 4.8. ’20 17:36 » Tomáš Stodůlky : (odpověď na #31726)
Ahoj Žábo, domnívám se, že to v rozporu s VO není: protože ten zasouvací dipól není ani závěsná drátovka ani pevná anténa - nemám to jako pevnou montáž, ale vždy to musím nejprve narafičit a po konci zase složit. Ale co já vím, třeba mi nějaký právník vysvětlí, že to chápu špatně.
Ale nějaký SKED - proč ne! Tak co třeba dnes v 20:00 na 8. kanálu (81.750MHz)? Můžu nahodit i CB z balkonu, tam nejspíš kanál 2. [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31727 4.8. ’20 17:24 » Alpinet Plzeň :
Nesetkal se někdo osobně se stanicí TeCom-HD-PMR PR8130 , zajímá mě možnosti sqelče, jeho otevření, přepínání kanálů s otevřeným sqelčem. Díky za info [REAGOVAT]
 0
#31726 4.8. ’20 17:24 » Expedice Žába : (odpověď na #31725)
Ahoj Tomáši. Bod 5 asi ano. 80 MHz mám taky, teleskop mohu použít z 2 m, tedy čtvrtku. Popřípadě (mám z Hadexu teleskopů přehršel) udělat i dipol. Ale není to zakázáno VO pro sdíláky? Jinak mám též Wokouna a sdíláky naladěny, stačí jen vylovit ze skříně, nasadit baterku a vysílat. Třeba hned teď! [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31725 4.8. ’20 17:08 » Tomáš Stodůlky :
Ahoj všici,
člověk si tak otevře ty internety a nestačí se divit. smích A to jak na webu cbdx.cz, tak tady. Mám toho na srdci víc, tak to vezmu popořadě.

1) Dění okolo LPD je nešťastné. Jak reakcí pořadatelů, tak některými příspěvky tady. Já si taky dal pár výzev v USB a divil se, že mi nikdo neodpověděl. Asi bych měl být tedy taky vyloučený? Nebo ne? Trochu kroutím hlavou, i když samozřejmě uznávám, že koho závod jedeš, toho píseň zpívej. Tady na vzkazníku zazněla na druhou stranu dost zdrcující kritika - podle mě je to na špatném místě, to mělo jít na cbdx.cz, anebo ještě lépe mailem organizátorům - chval veřejně, kritizuj soukromě. Ono je taky dost snadné drtivě kritizovat a již ne tak snadné nějaký takový závod skutečně zorganizovat. A nevidím tu moc dalších než CL, co by to dělalo. A upřímně - lepší tohle, než nic.

2) Tím se dostávám k dalšímu bodu. Asi tak před půl rokem jsem pojal ideu zorganizovat nějaký volný aktiv/závod v CB pásmu. Byla okolo toho taková nic moc debata na vzkazníku, která mě zrovna nenabudila a nakonec mi to moudří mužové CB pásma rozmluvili, že to asi nemá šanci - CB komunita je natolik navyklá na CL deníky a zavedené akce, že to prostě komunita nevezme. Takže jako takové memento sem dávám odkaz na návrh pravidel, který jsem k tomu dal dokupy. http://jdem.cz/fgqkp9
Co já vím, třeba se toho někdo respektovaný chytne a nakonec z toho něco bude.

3) Do nočního PMRkování (CBčkování, sdílenkování) se taky pokusím zapojit! Někde z okolí Světlé nad Sázavou. Přesné místo ale vystavím až na poslední chvíli.

4) Začal jsem fungovat na dalším pásmu - čtyřmetru. Jde u nás sehnout wouxun, který umí frekvence 80MHz. Dále je třeba sehnat lepší anténu než pendrek. Dnes jsem úspěšně otestoval bastl skládacího dipólu, který jsem vyrobil z televizního teleskopu z Hadexu za 40Kč, ke kterému jsem připájel konektor. Po roztažení na správnou délku dle AA a vystrčení z balkonu to docela slušně chodí. Kdyby vás to zajímalo víc, napište SZ. Takže se těším na spojení s dalšími. smích

5) Bude 6.8. setkání v Podolí?

Mějte se fajn smích Tomáš [REAGOVAT] [≡O≡]
 1
#31724 4.8. ’20 16:40 » Jerry Nové Město : (odpověď na #31698)
Ahoj Michale, taky budu v Krkonoších (Vrchlabí, Černý důl, okolí Černé hory), třeba se nakonec i uvidíme ;-).... [REAGOVAT]
 0
#31723 4.8. ’20 16:38 » Jerry Nové Město : (odpověď na #31706)
Jasně :-D ... Jirko, tak se nám tam moc nespal a vrať se hlavně zdravý ;-) [REAGOVAT]
 0
#31722 4.8. ’20 15:14 » Roman Brod : (odpověď na #31721)
Ta jina rec tady na foru je slovenctina..nee madarstina... smích [REAGOVAT]
 0
#31721 4.8. ’20 14:53 » Ricci Plzeň :
Nemohu se ubránit dojmu, že je zde přítomná poměrně silně zastoupená maďarská komunita. Nebo taky ještě mongolská by to mohla být. [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31720 4.8. ’20 14:47 » Roman Brod : (odpověď na #31719)
Nahodou Borsody mne chutnalo .. [REAGOVAT]
 0
#31719 4.8. ’20 14:27 » Tuleň Denver : (odpověď na #31718)
Ver mi, maďarské pivo nechceš! smích
(A po tom, ako som sa zosral, ochutnajúc Źywiec, ani poľské.) [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31718 4.8. ’20 14:13 » Roman Brod : (odpověď na #31715)
Mimo nejakych nadavek je potreba si umet pivo obednat a pozdravit...a to nejdulezitejsi znas smích [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31717 4.8. ’20 14:13 » Expedice Žába : (odpověď na #31714)
Snažím se říci, že lepší je vysílat na 40 kanálech které jsou pro nás společné. A navíc se na nich smí na obou stranách i použít SSB. [REAGOVAT]
 0
#31716 4.8. ’20 14:10 » Roman Brod :
Koukam ze prichazim o hromadu veci proto ze vysilam pro radost a ne pro "sport".... [REAGOVAT]
 2
#31715 4.8. ’20 13:56 » Tuleň Denver : (odpověď na #31714)
Maďarsky rozumieme tak max. základné nadávky, a aj to sa dá tak nejako predpokladať len v južných okresoch smích [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31714 4.8. ’20 13:32 » Radek Hrabůvka : (odpověď na #31711)
Vem si, že někdo si bude dělat spojení třeba Maďarsky. Tomu Slováci povětšinou rozumí. A on si tam udělá třeba 5 spojení s lidmi, kteří tam mají nějaký kroužek a jinak nemluví. Je to spravedlivé?
Podobných absurdit se dá vymyslet spousta, ale ještě větší absurdita podle mě je urputná snaha reflektovat to v pravidlech. [REAGOVAT] [≡O≡]
 3
#31713 4.8. ’20 13:18 » DJ Brno : (odpověď na #31712)
Není to závod. Nestalo se to snad a ne jednou? Ztratil se štafetový kolík a hledali ho také sousední a poté kontrolní stanice na lepších kotach nebo se ozval kdo ho slyšel (striktně vzato mimo pravidla) a řeší se na organizačním kanále. Kdyby se ztracená stanice ozvala jinde tak co je lepší, předat kolík tam a pokračovat dále na určeném kanále nebo stanici ignorovat uplně? [REAGOVAT]
 0
#31712 4.8. ’20 13:12 » Expedice Žába : (odpověď na #31710)
Jo a na PMR máš třeba štafetu, což je svým způsobem závod s přesně danými pravidly. A když je tam psáno že štafeta bude n 6 kanále, tak Ty protože na něm máš nějaký ruch, se domluvíš s kolegy a tu část štafety uděláte třeba na 15 kanále? [1x upraveno] [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31711 4.8. ’20 13:09 » Expedice Žába : (odpověď na #31710)
Ano, chápu, že v normálním provozu to tak je. Ale tohle je závod. Ten má své "koryto" ve kterém se musíš držet. Tak to je u všech závodů. U všech závodů jsou nějaké podmínky, které musíš dodržet. A těch 1 - 40 kanálů je vstřícnost Slovákům. Vem si, že někdo si bude dělat spojení třeba na kanále 45. Tam Slováci nesmí. A on si tam udělá třeba 5 spojení s lidmi, kteří tam mají nějaký kroužek a jinam nejdou. Je to spravedlivé? [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31710 4.8. ’20 12:55 » DJ Brno : (odpověď na #31709)
Ano, ale vstřícnost nemusíš dávat do pravidel viz můj comment proč je to nežádoucí a zbytečné. Každého zájem je se spojit, takže kdo má možnost a šanci chytat i zahraniční stanice tak se tomu přizpůsobí. V opačném případě by byl akorát sám proti sobě. Naopak tím ale odstřelíš možnost jít jinam v situaci, kdy se to hodí.

Analogie s PMR - každý se domluví jestli má možnost 9 - 16 a pak přejde jinam v situaci, kdy se to hodí, ale nedává automaticky výzvu někde nad 8. Ale proč bys tuto možnost zakazoval s chabým důvodem, že ne každý má 16 kanál stanice. Navíc nesmyslně, protože toto v provozu nikdy nenastane, každý chce udělat spojení a strany se domluví, jaké mají možnosti. Chápeš, ne? [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31709 4.8. ’20 12:47 » Expedice Žába : (odpověď na #31705)
Ahoj, to vysílání na 1-40 já naopak beru jak vyjití vstříc Slovákům. Oni na všech 80 kanálů nemohou, jen na 51 a tak toto já beru jako vstřícnost soupeřům a ne jako omezení. [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31708 4.8. ’20 12:45 » DJ Brno : (odpověď na #31707)
Tak to jo, klidně smích Jako zmínka a odkazy na VO proč ne. Nicméně ono se to netýká jen Slovenska, není problém chytit Poláky, Němce, Rakušáky nebo třeba jakoukoliv exotičtější stanici a na vše pravidla pamatovat nikdy nemohou. [REAGOVAT]
 0
#31707 4.8. ’20 12:38 » Milan Tábor : (odpověď na #31705)
No to je sice pravda, ale znáš lidi smích [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31706 4.8. ’20 12:38 » Jirka Jenštejn : (odpověď na #31696)
Jerry, určitě to zkusím, ale protože budu tou dobou v Chorvatsku, tak mojí jedinou nadějí je extra plechové nebe smích anebo stejně postižený človíček také v Chorvatsku... smích [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31705 4.8. ’20 12:22 » DJ Brno : (odpověď na #31703)
Milane ano, "každá stanice se řídí místním VO" se nějak předpokládá ze zákona a přirozeně a je povinností každého kdo někam vyjede si to zjistit. Je sice nadbytečná, ale budiž, takto to ještě dává smysl.

Pamatovat na to v pravidlech způsobem níže "pro jistotu tedy vysílejte jen na 40 kanálech" je ale nerozum. [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31704 4.8. ’20 12:19 » DJ Brno : (odpověď na #31702)
Vidíš a já si naopak myslím, že to právě dobře ošetřeno není a že nemá smysl tato nadbytečná restrikce. Proč? Spojení česká stanice - česká stanice podle platných podmínek je legitimní a mělo by být uznáno. Jaký je důvod dodatečné zbytečné regulace? Žádný. Samozřejmě je to každého volba, pokud někdo chce mít jako deník prázdný list papíru a dávat výzvy tam, kde nejsou protistanice, ale ve většině případů k tomu nebude důvod. Závodníci se budou snažit zcela logicky vysílat tak, aby se slyšeli, čili aby je mohli slyšet i majitelé neorzšířených stanic nebo na Slovensku, pokud nejsou jiné okolnosti. Na druhou stranu pokud nastane potřeba udělat spojení jinde, proč tomu bránit když to je dle platných podmínek? Ty pravidla mají za úkol ochranu před blbostí, vést za ručičku nebo se jen někdo nezamyslel? Nebo to je v "dobré víře" pravidlové vylepšení, které je vlastně vyhoršení? Nechápu.

Milan: tak, jak jsem to napsal. [REAGOVAT]
 0
#31703 4.8. ’20 12:14 » Milan Tábor : (odpověď na #31702)
No právě, při sestavování propozic, by se mělo brát v potaz, že Sk mají jiné VOP i za cenu jistého znevýhodnění, které z toho plyne. Aby někdo nenabyl dojmu, že může porušovat místní VO. Spousta lidí třeba neví, že to mají na Slovensku takto omezené. Stačila by formulace, že každá stanice se řídí místním platným VO.🙂 [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31702 4.8. ’20 12:04 » Expedice Žába : (odpověď na #31695)
Ahoj Milane, to víme. Třeba dobře to je ošetřeno u propozic k EBH: b.) Je možné použít jen 40 kanálů v rozsahu 26,965 MHz – 27,405 MHz a modulace a výkon podle aktuálně platných povolovacích podmínek.
Tím je řečeno vše pro oba státy neb oba to mají v tomto kmitočtovém úseku stejné. Včetně modulací, výkonů, apod.
Škoda že tato formulace není použita i u LPD. [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31701 4.8. ’20 11:56 » Milan Tábor : (odpověď na #31700)
Tak úplně Ti nerozumím jak to myslíš? otazník [REAGOVAT]
 0
#31700 4.8. ’20 11:50 » DJ Brno : (odpověď na #31696)
Jerry, strašně rád, ale chybí mi na DX nástěnce "nemůžu se rozhodnout" smích Možná pojedu radioaktivně nesouvisející výlet, možná ale ne, buď tak budu nebo nebudu a pokud budu tak třeba uplně z exotického lokátoru neznámé koty. Nebo budu na nějakém z domacích QTH. A nebo mě chytne rapl a pojedu někam uplně daleko zkusit na noční DX spojení jinde nebo třeba mobilně, protože mě to láká smích [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31699 4.8. ’20 11:46 » Ricci Plzeň : (odpověď na #31692)
Nikoliv, Věra Pohlová - http://jdem.cz/fgqkd7 [REAGOVAT]
 0
#31698 4.8. ’20 11:44 » Saruman Čelistná : (odpověď na #31696)
Jerry, já jedu zítra do neděle do Krkonoš, určitě budu QRV i v sobotu večer, jen nemohu slíbit, že to bude z pořádné kóty, možná jen domasedsky, záleží jak se povede skloubit program se zbytkem rodiny. Tak nevím, jestli nasbírám i DXy, ale zkusím ten éter ostatním aspoň trochu oživit. [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31697 4.8. ’20 11:44 » DJ Brno : (odpověď na #31695)
Milane, přesně tak a je to dobře. V úvahu se to brát NEMÁ. Proč? Protože kdo je na Slovensku jede podle místních pravidel ať je Slovák, Čech nebo Maďar a vice versa. Omezovat se na nějakou množinu je blbě. Proč? Představ si, že jsi někde v příhraničí a bereš vzdálenější stanici z Čech, kterou maže bližší provoz ze Slovenska. Co uděláš? "Pepo poǰd 69" a je to. Neblokuješ zbytečně provoz na Slovensku, kde bys zase rušil někoho jiného a je to tak ohleduplné na všechny strany. Rozumný člověk toho tedy využije a je to nesmysl ošetřovat navíc a zbytečně. [REAGOVAT]
 0
#31696 4.8. ’20 11:39 » Jerry Nové Město :
Tak kdodpak se přidá ještě k letošní jediné noční PMR DX akci letošního léta? http://www.cbpmr.cz/nocni-pmr-dxing-2020-se-hlasi-226.html

a doufám že směle využijeme všechny PMR kanály (CH1 - CH16), a že to nebude jen sedmičkové dostaveníčko smích [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31695 4.8. ’20 11:35 » Milan Tábor :
Ahoj přátelé, rád bych upozornil, že na Slovensku NEMAJÍ!, dle aktuálně platného "Všeobecného povolenie č. VPR –23/2012", povoleno vysílat na všech 80 kanálech, jako v ČR. A pokud se pořádá "mezinárodní" soutěž CZ/SK, mělo by se to brát v úvahu.
Příloha, odkaz na dokument: https://www.teleoff.gov.sk/data/files/25761.pdf [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31694 4.8. ’20 10:56 » DJ Brno : (odpověď na #31693)
Jsem dost skeptický :-( Diskuze s někým, koho jsi sám několikráte opakovaně upozornil na nesmysl (české VO na slovensku, ssb mody apod.) a dozvíš se, že jsi blb, který to nepochopil a na nesmyslu nadále trvá, to mě fakt berou mory. Jestli na to máš nervy Žabko... já si ale dovedu teda představit smysluplnější činnosti. [REAGOVAT]
 1
#31693 4.8. ’20 10:42 » Expedice Žába : (odpověď na #31691)
Tak je mám pozvat sem? Ale tady taky mohou diskutovat jen přihlášení, ne? Jedině aby si to přečetli. Ale jak píši níže, chodí sem třeba TmR. [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31692 4.8. ’20 10:37 » Vrána Chodov Praha : (odpověď na #31689)
Vlasta Parkanová? smajlík smajlík [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31691 4.8. ’20 10:28 » DJ Brno : (odpověď na #31690)
Žáne, přidat příspěvek mezi sbor poplácávačů po rameni, kteří o názor cizí plebs nestojí, jaksi nejde, protože:

"Vkládat vzkazy mohou pouze privilegovaní uživatelé."
a naštěstí nejsme privilegovaní užvatelé smích [REAGOVAT] [≡O≡]
 2
#31690 4.8. ’20 10:23 » Expedice Žába :
Ale jinak, fakt by to chtělo buď ty věci kolem LPD psát na stránkách CBDX.CZ a nebo ty členy CB klubu CL pozvat k diskusi sem na CBPMR.CZ. Jinak to je jen mlácení prázdné slámy.. [1x upraveno] [REAGOVAT] [≡O≡]
 0
#31689 4.8. ’20 10:22 » Ricci Plzeň :
"Já bych všechny ty CB vysílačky zakázala." Vaše V. P. [REAGOVAT] [≡O≡]
 1
#31688 4.8. ’20 10:11 » Expedice Žába : (odpověď na #31678)
Ahoj Sarumane, to pojď soutěžit na HAM pásma a na CB se vyprdni čtu někde furt. Ale ono CB, konkrétně LPD, má své kouzlo byť sešněrované pravidly. Kdyby mi dal někdo na vybranou Polní den VHF a UHF a nebo LPD, vyberu si LPD. Protože na CB jsem začal a LPD je něco jako droga. Musíš to mít. Takhle to cítím já ale nikomu to nevnucuji. Honza, 73.
PS: jinak už netrpělivě čekám až bude spuštěno přihlašování na LPD 2021! [1x upraveno] [REAGOVAT]
 2
#31687 4.8. ’20 10:11 » DJ Brno : (odpověď na #31680)
"Na CB už není tolik lidí aby si tady dělal soutěž pro každý klub či skupinu."

Přesně tak. V dnešní době mi jednak CB klub nemá z principu absolutně co nabídnout a druhak benefit soutěží pořádaných takovým způsobem je nula.

a) Soutěž jen pro "registrované" s volačkama "ET-001" je už absolutně k ničemu. Pokud je raz za čas ta vzácná chvíle, kdy je na pásmu jednou i něco jiné jak zdechovka, tuctuc a hatlapatla, se kterým se nedá bavit, tak má smysl dělat spojení s každým. Od toho jsou to volná pásma, ne? Od toho, abych udělal spojení s "Honzou Horní Dolní", kterého když příště uslyším, tak budu vědět, že to je zase starý známý Honza Horní Dolní. Ne ET1234, které bude za měsíc uplně jiné. Pokud chci spojení s krátkou registrovanou volačkou, mám možnost jinde. A je to lepší investice než dělat spojení kdesi v nějakém "klubu". Např. OK9ATD bude Honza stejně tak dnes, jako za měsíc. Říct bavím se jen s registrovanýma a ostatní si nakašlete a ani nedávejte body, je jednoduše velmi špatně.

b) Sláva vítězům, ale HLAVNĚ čest poraženým, na to se dnes bohužel hodně zapomíná. Proč pálíme benzín, pot a krev a chodíme na kopce se všema těžkýma krámama atd? Odměnou je dobrý pocit, respekt, diplom nebo pamětní list, který by ale měl být samozřejmostí. Tedy to, že volačka je slyšet. Soutěž "ET1234" je k ničemu. Prohlásit někomu, že "ani neposílej deník, budeš diskvalifikován, vyřazen, vymazán z historie a vaporizován" je z téhož důvodu jednoduše hnusné, ospravedlnitelné snad jen velmi mimořádným způsobem prasení.

c) Soutěž kde se používá jakýsi .exe špatný deník pro špatný operační systém na špatné architektuře je prostě špatně a důvodů je spousta na minulých stránkách, nemá cenu opakovat. Každá ham soutěž tohle zvládá lépe a deník si kdokoliv vede v čemkoliv mu vyhovuje. Píše se rok 2020 a ne 60. leta, lité nemají mít jeden účes, jedny šaty ani jediný správný (tm) názor.

d) Pravidla mají být tak, aby umožňovala co umožňuje platná legislativa a aby umožňovala posouvání hranic možného. Každá soutěž je "výš, dál, odvážněji". Kopce "vyhrazené pro organizátora" (tm) na které ve finále organizátor stejně nikdy neměl ani koule ani jet nebo je zkusit vyšlapa, tam nemají co dělat. Soutěž "bez hranic" kde je zakázáno vysílat mimo ČR, je k ničemu. Má smysl dělat soutěž tak, aby bylo možné využít nejlepší kopce, SSB nebo třeb CW klidně z dálek. Kdy se např. na cbpmr oživila dx nástěnka? Vždycky když jednou za čas náhodou někdo vyjel a všichni se ho zkoušeli odlovit. A o tom to je.

e) pravidla mají být psány jednoduše, ideálně vše co není zakázáno je dovoleno, poperte se s tím jak chcete a ukažte nejlepší co ve vás je. Psát tam něco jako "FM kanály" což je blbost protože nic takového neexistuje, je pitomost. Pak se člověk nemá čemu divit, že první rady začínajícím operátorům které si kde přečtě, jsou ve smyslu "pokud jste kdysi nedopatřením nedej bože byl cb operátor jednou provždy proveďte reset a vymažte tento žargon z hlavy" když tam čte takovéto šestipivní perly jako "fm kanály". Vyjadřování má být přesné a ne hospodské.

f) Věta "čas navrhuji ..." nesmí na pásmu nikdy zaznít a pokud zazní a ne jen jednou, operátoři jsou slyšitelně VELMI nervozní a vše opakují 3x mají to problém v jediném správném deníku (tm) vůbec zapsat takže ve finále zahlásí "zapisovatel hlásí ještě mi dej tohle a tohle" a předají si vlastně vše znova, je špatně, špatně a ještě jednou špatně. Buď jsou debilní pravidla nebo ten, kdo deníky vyhodnocuje nebo oboje, nic jiného. A je to vizitka pouze CL klubu. Nikdy nikdo nikde čas nějak extra nehrotil, v normálních závodech je tolerance, případně se píše začátek a konec spojení, když někdo dělá moc dlouhé, a pak se bezpečně vleze s překryvem. Ani v digi modech, které dělají třeba hodně dlouhou relaci která se ztratí a povede se dokončit z ahodně cyklů, jsem neměl problém s časem v deníkách. Tohle bylo první, co jsem na pásmu slyšel v ham závodech že "nejsme česká lípa, blbiny se neřeší". Proč má CL asi tak velmi špatnou pověst a vizitku?

g) soutěže typu "spojení s .. neplatí protože na kopci byl 2 hodiny před ním ..." nebo "ne Frýdek, ale Frýdek Místek" také nemají nárok na svou existenci protože je to nebetyčná hovadina. Mě nezajímá, kdo byl kdy na kopci přede mnou ať to je minuta nebo rok, člověk udělá někým spojení a je rád, že udělal spojení. WTF? Platné spojení se má uznávat vždycky, každá volačka jede za sebe.

h) také by bylo na čase veřejně uznat, že někdo umí a mnohem lépe. Svatá databáze volaček (tm) je jeden zprzněný bordel vedle druhého, příšerná slátanina zprzněných volaček, která absolutně nesouvisí s tím, jak se lidi ve skutečnosti hlásí a není jediný důvod, na této kravině trvat. Není na čase prost přiznat, že Apache našel způsob, jak udělat mnohem lepší databázi, která má větší smysl a pomáhat mu ji ať už věcně, pracně nebo finančně podporovat? Napadl ho lepší způsob, který zrealizoval, umí a má to smysl uznat a používat ten lepší. Trvat na slepé uličce za každou cenu je blbost a nikam to společnost neposune.

Tohle píšu hlavně proto, že stav není nikde vytesán do kamene a neměnný, kdo má možnost cokoliv kdekoliv změnit tak má možnost se zamyslet. Třeba to pochopí i otroci osudu, navždy smíření s beznadějí, které současný zvrácený systém nevím proč obhajují.

zesumarizované je to, co nevadí jen mě, slyšel jsem z mnoha stran od spousty lidí i mimo CB svět. Proč je asi pověst těchto akcí tak špatná? Na LPD jsem to slyšel velmi dobře. Není to o tom, že nějaký DJ je frflal, ale o tom, že stávající stav sere více lidí, jen se nikdo neodvažoval ozvat. Čteno v denících a komentářích letošní CL akce vyprodukovali opět další "příště si účast rozmyslím nebo na to už fakt kašlu" lidi. Pročpak asi? Kdyby byly akce skvělé, zájemci by se spíše hrnuli. Nechce se někdo chytit za nos a zamyslet? [REAGOVAT]
 8
#31686 4.8. ’20 10:01 » Expedice Žába : (odpověď na #31684)
Ahoj Jerry, chodí sem TmR. [REAGOVAT]
 0
#31685 4.8. ’20 09:55 » Jerry Nové Město : (odpověď na #31676)
Lukáši speciální chlívek pro LPD CB téma tu otvírat turčitě nebudu smích , není to naše záležitost ... a myslím si že když se situace vyhrotí jako že se asi u nich vyhrotila, vždy je v tom ukrytý potenciál ke změně (nápravě), těd mají jistě pořadatelé LPD o čem přemýšlet, ale je dobré nehanit, neurážet , ale spíše navrhnout na těch správných místech dobrá řešení a tipy ... a ten kdo říká že "mně nebudou poslouchat", ten to ani většinou nezkusil ... jak píše Tomáš Sruby, mají setkání kam lze přiject, a popovídat o tom osobně, a pak je možné teprve si udělat další závěry ... tolik k tématu CB LPD, za mne uzavřeno ;-). [REAGOVAT]
 4
#31684 4.8. ’20 09:45 » Jerry Nové Město :
Mám silný pocit že probírání, stěžování, a na druhou stranu i sdělení dobrých tipů "jak z toho-ven" smích ohledně tématu CB LPD 2020 zde nepadají na úrodnou zem! Proč to kluci nejdete sdělit přímo na web cbdx.cz? Jsem pořadatelé ani většina pravověrných závodníků LPD na web nechodí .... přijde mi to zvláštní... proč tady čeřit hladinu a kazit si náladu něčím co tady stejně neovlivním.
a nepřijde mi zcela fér tady hlouběji hanit dlouhodobou snahu kluků z cbdx.cz, kteří mnoho let se snaží provoz na CB přiživovat, někdy se prostě může sáhnout vedle, někde se prostě může sejít z dobré cesty, se vším nemusím souhlasit ... jsem v tomto tolerantní, a možnám jsem ovlivněn i tím že mnohé lidi znám osobně a vím že jsou jinak v pohodě a taky už mne osobně soutěže tolik "neberou"...
No nic, buďme k sobě vstřícnější a probírejme zde třeba přípravy na sobotní DXnig, PMRkařů je zde ve vzkazníku stejně většina, tak ať nám sobotní noc vyjde na pohodu, nám všem ... [REAGOVAT] [≡O≡]
 5
#31683 4.8. ’20 09:43 » Apache Znojmo : (odpověď na #31678)
Sarumane to jsi napsal vyborne. Pod to se podepisuji. Ono je nekdy tezke najit vyvazenost mezi pravidly a soutezicimi. Na jednu stranu clovek chce co nejjednodussi pravidla, na druhou chce nastavit rovne podminky, protoze se najde vzdy nekdo, kdo si bude na "nerovnost" stezovat. Ale vyse zminovana soutez uz je sesnerovnaa hodne.

Cetl jsem prispevek Steva a diskuzi pod ni a myslim, ze Stevo se k tomu postavil fer a byl ochotny SSB spojeni vyhodit. Skoda tech arogantnich reakci organizatoru, kteri ho vyhodili rovnou. Meli by byt radi, ze ma jeste nekdo zajem se toho ucastnit.

Nicmene nam tu vyrustaji i nove souteze, ktere muzeme svou ucasti podporit.
- Mates Brno ma CBM48 Maraton
- a na Slovensku od Démon Dubnica je soutez "NEŽNÁ NA CB 2019". Tak verim ze bude i rocnik 2020.

Pokud mate nekdo dost casu, prostredku a energie, vymyslete novou CB soutez. Tak, aby byla pro vsechny atraktivni, aby byla pravidla volna a aby se toho soutezici radi zucastnili. Popravde jsem taky prestal soutezit na CB ,
1. prave kvuli tune pravidlum,
2. kvuli databazi volacek, ktera neodpovida tomu, co lidi hlasi v eteru.
3. Kvuli seskrtanym spojenim prave z duvodu, ze borec mi nahlasi Ferda Frydek, coz jsem i zapsal, ale v databazi maji Ferda Frydek-Místek.
4. Kvuli neempatickemu pristupu jisteho organizatora souteze.
5. Kvuli nekolika soutezicim, co si vezmou na Dlouhe strane CB zesilovac 500W a prolejzaji o dva kanaly nahoru a dolu na vzdalenost 150 km. Nasledne se pak chlubi prvnim mistem.

Toto vse dohromady je dost demotivujici. No ale nebudeme tu jen plakat zeesmích Budu se tesit na dalsi Fair Play CB soutez. [REAGOVAT]
 3


Za obsah příspěvků nesou zodpovědnost jejich autoři! Pravidla této diskuze najdete zde.

© www.cbpmr.cz • Celkem vzkazů v databázi: 31653