Radiostanice 27Mhz Rychlá navigace: Přihlášení uživatele Vysílačky Portejbly DX spojení Lokátory Portejbly Připomínky

Pikadoří radovánky z jizerského Milíře

PMR pásmo

Krátké vzpomínání na povedený PMR Pikador 2017

Na PMR hrátky mi přes léto nezbývalo moc času a moje doufání, že v září bude líp se splnilo při závodním Pikadoru (Memoriálu Milana 42), jehož jsem už nějaký ten pátek organizátorem.

Mé očekávání bylo skromné. Uskutečnit horský cyklovýlet, uvelebit se někam nad 1000m, rozdat soutěžícím bodíky a zároveň lehce zmonitorovat samotné závodění a navečer se rozjet zpět k domovu.

Pikadoří ráno v Jizerkách

Začátek se tvářil slibně. Ráno vykukovalo i sluníčko, jen silnější protivítr brzdil moji jízdu. Tam někde za horským horizontem je můj cíl mého výletu v JO70PT ;-).

Letos padá volba na Milíř, což je moje oblíbená tisícovka, kterou jsem poslední měsíce poněkud zanedbával...

Zpátky na Milíři
Rozhlednička na Milíři

A jen jsem tu pár měsíců nebyl, už tu vznikla nová kukaň. Nevím jestli z rukou turistů, nebo myslivců, každopádně ji lze využít jako sympatickou rozhledničku. Každý metr navíc se zde hodí. Mladé smrčky rostou jak o závod a za pár let zde bude po "vysílací PMR parádě".

PMR vysílání na Milíři

Půl dne místní mini-rozhledničku úspěšně okupuji ..... (Tato fotka na krátkou 10 sec. samospoušť mi dává pěkně zabrat :-) ... Vrchol je dnes opuštěný a není koho poprosit o vyblejsknutí.

Směr Jizera

To na Jizeře je jistě živěji .... a právě na ni mířím svoji PMR-ku.

Milířské zátiší

Po zbytek dne sídlím na vedlejší skále, očekávajíc signály z Jeseníků, které jsem tu v minulosti již odlovil. Avšak tentokrát mi to na východ nejdál dostřelilo jen do Orliček.

Čekání na Pikador 2017

Na Milíři straším asi od půl dvanácté. S napětím očekávám který známý hlas zaslechnu jako první. Ale kde nic tu nic... nespletl jsem si datum? Sem tam nějací turisté, prozvánějící děcka, vario metry ...ani domasedi neslyším! Znovu kontroluji čas a teprve až s úderem dvanácté se to protrhlo .... jako když někdo klapne vypínačem :-) .... jedna výzva střída druhou, třetí....

S úsměvem na tváři vnímám prvotní pikadoří nával a po chvilce se nesměle přidávám. Z burácející sedmičky se rychle posouvám po volných kanálech dál. Kromě jedničky postupně využívám úplně všechny a nové 9-16 mně vyloženě nechybí, dalo se to přežít i s základní osmičkou. Faktem je že v mnoha okamžicích slyším na jednom kanále dvě spojení jdoucí přes sebe, avšak evidentně se zmínění vzájemně neslyší, to jen mi na vyšších kótách v tom máme dočasný megamix a s tím se toho moc nadělat nedá.

Celkové závodění a provozní kázeň musím pochválit. Vedli jste si dobře, mně se to zamlouvalo.... Potěšily mně některé nové hlasy. Těch premiér během celého odpoledne proběhlo hned několik, i jeden návrat po letech potěšil. S Pepou Světlá nad Sázavou stačím krátce zavzpomínat na pionýrské časy, kdy byl ještě mezi námi Milan 42 a Pepa tyto časy pamatuje osobně. Byl účastníkem prvního ročníku Pikadoru 2003 a po dlouhé době zavítal mezi nás ....

Odpoledne vrcholí, v éteru je už volněji a výjimky střídají lokátor za lokátorem i když to v Pikadoru body navíc nepřidá, do celoročního PMR cupu se to hodí. Vyprávět by mohl Tomáš Vlašim, který by jistě vyhrál kategorii LOKÁTOR MAN kdyby byla vypsána :-). Své toulavé zážitky shrnul v tomto videjku (pokud jste ho ještě neviděli » youtube link zde).

Večer se blíží

S blížícím se večerem přibývá mraků a dobré světlo se vytrácí. Kolem půl sedmé začínám balit. Od západu slyším hlášky o blížícím se dešti. Další ročník zářijového Pikadoru se pomalu uzavírá. S prima náladou pomalu ukrajuji první kilometr své zpáteční cesty, necelá dvacítka mi ještě zbývá ... byl to povedený den.

Pikador 2017 končí

V době vypouštění tohoto článku se již výsledky Pikadoru 2017 výrazně rýsují a na špici jsou krutě vyrovnané .... Máte se naco těšit - vyhodnocení co nevidět odtajním! Jeden rekord je již pokořen - do klání se zapojilo 28 závodníků. Tolik nás za celou historii Pikadoru (2003 - 2016) doposud nebylo.

Všem soutěžícím i nesoutěžním operátorům děkuji za prima oživení PMR éteru a kdo rád plánuje, Pikador 2018 se uskuteční 8.9. Tak rozhodně za rok naslyšenou!

Jerry Nové Město

Moje PMR zářezy
mapka mých spojení

Tisk Tisková verze článku

"Pikadoří radovánky z jizerského Milíře" Přihlásit/Registrovat | 6 komentářů | Vyhledávání v diskusích
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím zaregistruj se.

Re: Pikadoří radovánky z jizerského Milíře
Od: Jarda Velké Poříčí - Úterý, 19.09. 2017 - 09:59 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Pěkné shrnutí, oživené fotkami. Krásně jsem zavzpomínal na Pikadoří sobotu, těším se na slyšenou :-)

Od: Wořech Praha - Úterý, 19.09. 2017 - 15:25 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Hezky napsané a také jsem rád zavzpomínal na nedávnou sobotu. Tam na vyšších pozicích musel být pěknej maglajz teda. Mě to stačilo na Blaníku :)

Re: Pikadoří radovánky z jizerského Milíře
Od: Hraboš Barrandov Praha - Středa, 20.09. 2017 - 08:27 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Tak jsem chtěl napsat, jak se mi na Milířích líbilo, když jsem tam byl. Přišly mi takový stranou, opuštěnější a míň navštěvované. Takové jako mám rád - bez davů, psů a dětiček. A koukám, ona tam vyrostla vyhlídka. Takže Milíře objeveny. Tak ať to tam dlouho vydrží hezké a čisté.
Super článek. Díky.

Re: Pikadoří radovánky z jizerského Milíře
Od: Jerry Nové Město - Pondělí, 25.09. 2017 - 00:12 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)

...takový klid a výhled jaký tam býval před rokem 2000 už tam není, a občas tam zabloudí nějací geo kačeři... Prý je tam poklad :-), ale oproti Jizeře je tam rajský klid ;-).

Od: Pavol Somak - Sobota, 23.09. 2017 - 16:05 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Super článek ... upřímně vzato, docela závidím, letos to mám s víkendy naprosto jinak a krom pár lezení v Alpách není čas vůbec, i oblíbený geochaching je odstavený... Co všechno nadělá změna QTH v zaměstnání .. :-D

Jinak fotka z posedu je famózní : úplně z ní čiší poslední půlsekunda, kdy je přerod snahy stihnout časovou samospoušt do klidné pózy člověka, který takto už stojí minimálně 10 minut ... :-D :- D :-D

Díky za atmosféru z tvého portable !

somak

Re: Pikadoří radovánky z jizerského Milíře
Od: Jerry Nové Město - Pondělí, 25.09. 2017 - 00:14 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)

Díky za tvůj příspěvek a věřím že ti to příště vyjde a přidáš se do našich "rejů" :-)