Prosím pravé zájemce o tuto tradiční PMR soutěž o zanechání věcných názorů
Všechny dosavadní účastníky PMR soutěže Pikador - Memoriálu Milana 42 H.K. žádám o vyjádření názorů k nápadu změnit případně letošní pravidla. Zatím to není definitivní a případné vaše názory budou rozhodující v tom jestli je skutečně ustanovím.
Aktuální platná pravidla si můžeš přečíst zde.
S ohledem na zkušenost, že soutěž Pikador doposud bývala ve své druhé půlce poněkud slabší na uskutečněná bodovaná spojení, napadl mne návrh na dvoukolový systém, kdyby se umožnilo opakovaně obodovat i spojení se stejnou protistanicí uskutečněné v kole druhém.
Bavíme se zde o pevném termínu 8.9. 2018 (sobota)- ten je jistý!
Soutěž by byla nově rozdělena na dvě kola:
1. kolo v trvání mezi 12:00 až 15:00
2. kolo v trvání mezi 15:01 až 18:00
V časech 15:01 - 18:00 (2. kole soutěže) by závodník mohl uskutečnit opakovaně spojení se všemi stejnými protistanicemi s kterými už má platné spojení z kola prvního. Samozřejmě by mohl navazovat i spojení zcela nová. Všechna spojení z obou kol by se souhrnně sečetla a dala by konečný bodový zisk - vždy systémem 1 spojení = 1 bod.
Závod by tak mohl být napínavý po delší dobu svého průběhu. Nový systém by zároveň zkrátil závodění o jednu hodinu (aby se někomu nezdálo že je závod přespříliš "dlouhý" :-).
V průběhu soutěže může závodník změnit kdykoliv své QTH, žádné bodové výhody tím však nezíská. S jednou konkrétní protistanicí může získat maximálně dva body (1 + 2 kolo).
Veškeré další náležitosti pravidel by zůstaly stejné...
Co si o tom myslíš ty? Máš nějaké věcné návrhy? Tak je níže napiš ...
Prosím jen vážné názory dolů do komentářů.
Díky za pozornost ;-).
Jerry
"Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel" Přihlásit/Registrovat | 25 komentářů | Vyhledávání v diskusích |
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Hraboš Barrandov Praha - Středa, 14.02. 2018 - 12:32 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
ANO |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Martin Kbely - Středa, 14.02. 2018 - 14:29 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Jerry, rozdělení na dva bloky rozhodně vítám - při celodenních soutěžích to na PMR obvykle vypadá tak, že když nepřibývají nová spojení, lidi postupně mizí a mizí a v pět večer už je nás na pásmu pět a všichni jsme spolu už mluvili :-) Tohle minimálně přinutí lidi vydržet a snažit se déle, takže to podle mého povede ke zpestření a oživení Pikadoru. Jen by možná stálo za to nějak zvýhodnit úplně nová spojení v druhém bloku, která v prvním nebyla. I kdyby to mělo znamenat, že se všichni ve tři zvednou a posunou o jeden kopec po směru hodinových ručiček, bude to prostě pestřejší deník, než když si v 15:02 všichni "jen" potvrdí, že se pořád ještě slyší. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Radek Hrabůvka - Středa, 14.02. 2018 - 17:57 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Zvýhodnit úplně nová spojení v druhém bloku by mohlo znamenat výhodnost taktiky, kdy soutěžící udělá v prvním kole jedno spojení, pak zaleze do hospody, ze které vyleze až na druhé kolo. To by šlo omezit tím, že by byl koeficient pro unikátní spojení a pokud by byl koeficient pro unikátní spojení dostatečně vysoký, tak by změna oproti současnému stavu byla jen kosmetická. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Žán Braník Praha - Středa, 14.02. 2018 - 15:13 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Ahoj, já bych za druhé kolo dal body 2 za každé spojení. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Karel Rokycany - Středa, 14.02. 2018 - 16:05 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
ano |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Peter Prosek - Středa, 14.02. 2018 - 17:38 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
nie |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Radek Hrabůvka - Středa, 14.02. 2018 - 18:30 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Nesouhlasím se změnou na dvoukolový Pikador Co podle mě změna přinese. Více opakovaných spojení, je to dobré k něčemu jinému, než udržet lidi déle na kopci? Je zajímavé být na kopci déle proto, abych si udělal opakované spojení. Já si myslím, že ne. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Peter Prosek - Středa, 14.02. 2018 - 18:39 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Presne preto som napísal "nie" aj ja. Po 15:00 jednoducho vezmem zoznam spojení ktoré mám a budem volať, hľadať. A výsledok bude, že s každým si vymením to potrebné minimum 2x, nepadne ani slovo naviac. To už radšej pridajme body za spojenia po 16:00 alebo tak niečo - možno by sa zamedzilo tomu, že každý by chcel už v 12:15 mať aspoň 30 spojení. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Johan Hradec - Středa, 14.02. 2018 - 21:37 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Tak nevím, teďko po pominutí prvotního náporu, kdy se hlavní matadoři snaží "expedičním" stylem i ostrými lokty či "silnou stanicí" shrábnout pokud možno všechno, co se na kopcích vyskytuje, nejlépe na "nejlepším" (t.j. 7.) kanále v prvních pár hodinách, přichází čas i na prospekci "vedlejších" kanálů, uskutečnění spojení i s těmi z domasedů, kteří se obvykle kopečkářům do rychloprovozu nepletou, či si obvykle povídají jen s kámošem ze sousední obce. Tady je místo na taktiku, na zvážení (bodového) přínosu úsilí k vypracování QSO s náhodným turistou, k vypáčení nutných údajů z doposud otravného rušiče nebo motorkáře, co zrovna sesedl z mašiny před krčmou a netuší nic o soutěži versus přínosu kratšího časového úseku při dostatečném (?) počtu dosažených bodů. No, opravdu nevím. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Hraboš Barrandov Praha - Čtvrtek, 15.02. 2018 - 08:34 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Původní ANO trochu rozvedu, ale zůstává v platnosti. Jsem pro dvoukolový systém v nejjednodušší podobě - spojení v prvním a druhém kole rovnocenná bez jakýchkoli dalších pravidel protože: - na přesouvání mezi kopci/lokátory máme PMR vandr, proč dávat přesun do další soutěže. A to píšu jako člověk, který má problém vydržet na jednom místě delší dobu. Takže kdo chce se přesune, kdo ne zůstane na jednom místě. To je věc taktiky každého, ale nepodmiňoval bych tím bodování ani bych nezvýhodňoval. Jsem pro rovnost bodů v prvním i druhém kole protože: - nevidím spojení ve druhém kole jako "lepší" nebo "jiná" tedy proč by měli mít víc bodů. Pokud by tomu tak bylo, bude zájem o spojení v prvním kole? Budou spojení něčím extrémnějším, ne, ne , ne nechme stejné body. Provoz mezi stanicemi na kopcích a domasedy: - ano, z počátku je to o spojeních z vyšších kót, ale formát obou kol je natolik dlouhý, že se na domasedy nebo dolování méně zřetelných stanic jistě taky dostane. Tady by to spíš chtělo opravdu začít využívat 7CH na svolávání, případně na dokončení spojení opravdu na hraně slyšitelnost (ostatní by museli reagovat přerušením provozu a případně vhodné stanice dopomoci nápovědou - nechci psát relátkem, ale opravdu kontrolou obou stanic a nápovědou oběma stanicím) a normální R4-5 spojení si přesunout na jiný volný kanál. V jednoduchosti je síla: - prostě bych to zkusil, 2 kola, stejné body, vyhodnotit výsledek a jak se soutěž povedla. Komplikovaná pravidla, vyhodnocení, taktika, to je moc přemýšlení .... proč prostě nevzít stanici, vylézt na krtinu a vysílat, co nejjednodušeji, pro účastníky i pořadatele - hodnotitele. Tak to je asi za mne v rychlosti. Včera mě tedy napadlo ještě jet Pikador na 3 kola po 2 hodinách, ale to už mě přešlo. Mějte se hezky a Jerry díky za pořádání, ať už forma bude jakákoli. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Tom Terasa Třinec - Čtvrtek, 15.02. 2018 - 09:53 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Nesouhlasím s toto změnou. Pikador je svým principem a jednoduchými pravidly svým způsobem výjimečnou, ale přesto jednoduchou soutěží určenou pro každého uživatele PMR pásma. Většina domasedů či případných náhodných portejblistů nezná pravidla soutěže a až na malé výjimky nebudou dělat opakované spojení do druhého kola soutěže. Výhoda dvou kol maximálně přinese body pro soutěžní stanice v české kotlině, které si pak opakovaným vzájemným spojením mohou získat body navíc, tímhle jsou právě znevýhodněné stanice na východ od řeky Moravy, kde je účast znatelně menší. Za mně tedy rezolutně NE. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Zdenek Pokratice LT - Čtvrtek, 15.02. 2018 - 16:43 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
V prvním kole můžeš upozornit na druhé kolo, ne? |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Zdenek Pokratice LT - Čtvrtek, 15.02. 2018 - 16:55 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Tome, co se týče české kotliny, zkus si sem přijet zavysílat, myslím, že to tu nebude tak žhavé, jak předesíláš. Já to v minulosti nesoutěžně zkusil z Jeseníků (po soutěži EBH) a od té doby jsem severomoravákům jen tiše záviděl. Tolik brejků na PMR po mě nikdy před tím, ani nikdy potom nešlo... a pro úplnost: většina jich bylo z Moravy. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Tom Terasa Třinec - Čtvrtek, 15.02. 2018 - 19:08 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
To by byla asi první soutěž, ve které by se domasedy upozorňovalo, že soutěž je dvoukolová. Většině z nich to bude šumák. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Zdenek Pokratice LT - Čtvrtek, 15.02. 2018 - 16:41 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Jerry, změnu určitě uvítám, je to dobrý nápad. První dvě hodiny je v éteru masakr, pak to uvadá a po té třetí počet spojení přestává odpovídat vynaloženému snažení-výzvování. Budou masakry dva :) |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Radek Hrabůvka - Čtvrtek, 15.02. 2018 - 17:55 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Nějak mi uniká význam dvou masakrů, k čemu je to dobré, myslím si, že jeden "masakr" stačí. Pokud je Pikador pro většinu závodníků dlouhý, můžeme se bavit o délce soutěže. A pokud si přejeme "masakry", není to málo, jen dvě kola? |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Zdenek Pokratice LT - Čtvrtek, 15.02. 2018 - 18:16 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Koukám, měl bych i zde lépe vážit slova. S dvoukolovým systémem i nadále souhlasím, domnívám se, že Pikador tak jedině získá. V zájmu zachování jednoduchosti pravidel nemám jiné návrhy. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Ludva Most - Sobota, 17.02. 2018 - 13:39 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Ahoj Jerry: myslím si že dvoukolové řešení není špatné , vadí mi daleko podstatnější věc a a to že není bodové zvýhodnění pří dosažení spojení nad 200km a že není žádná registrace do závodu protože pak si někdo najme své kamarády co ani nejsou nadšenci PMR a hned má o 10 a více spojení na vic a ani nemusí vylézt na žádný velký kopec. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Jerry Jirkov - Pátek, 23.02. 2018 - 05:31 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Jedno kolo, dvě kola.. budiž. Když si tak představuju ten pikador, po 15. hodině bývá už mrtvo a na kopci se rozjíždí jen soukromé konverzace. Tohle by mohlo být zajímavé pro držáky. Mě na tomhle vadí ten systém bodování, typu co jedno spojení, to bod. Žádný koef. přímo úměrný vzdálenosti protistanice. Tak rozdáme známým po přilehlých okresech všechny ty dětské staničky co máme a rozšlápneme všechny klasické kopečkáře, kteří se na ně ze vzdálenějších kót nedostanou. Domnívám se, že Milanovi šlo o to, navazovat dlouhá spojení na co nejmenší výkon spíš, než počty. Ale možná se pletu. Tohle je to, co je z mého pohledu prostě blbý. Uvidíme co přinese čas. |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Zdenek Pokratice LT - Pátek, 23.02. 2018 - 20:34 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Tohle jiné soutěže řešily tak, že se započítávalo do lokátoru jen jedno spojení. Teďs mi vysvětlil, proč to asi pořadatel takhle postavil. I když není zájem zesložiťovat pravidla, tenhle trik by takhle mohl jít alespoň částečně eliminovat. Eventuálně by šlo za první spojení do lokátoru započítat 10 bodů, za každé další spojení do lokátoru po jednom bodu. To aby když se octnou ve stejném lok. dvě soutěžní stanice, nebyla ta "pomalejší" potom diskriminována nezájmem ostatních soutěžních stanic. Jsou to ale jen teze... já osobně na nich netrvám.... |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: Jerry Jirkov - Čtvrtek, 01.03. 2018 - 11:27 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Při procházce v práci mě napadl naprosto jednoduchý koncept, kdy máš za spojení: 0 - 50 km = 1 b 50 - 50 km = 2 b 100 - 150 km = 3 b 150 - 200 km = 4 b 200 - 250 km = 5 b 250 km+ = 6 b a je vyřešeno :-D |
Poděkování Od: Jerry Nové Město - Sobota, 24.02. 2018 - 10:38 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Všem děkuji za vyjádření, moc mi to pomůže v dalším směřování a rozvoji této akce. Nebudu nyní jednotlivě reagovat na vaše názory.... jelikož tomu shrnutí věnuji celý článek. Až budu mít čas tak to sepíšu a seznámím vás s mým verdiktem... do září máme ještě dostatek času na přemýšlení a těším na hojnou účast ;-).... a zároveň věřím že půjde hlavně o zábavu, nehrajeme přeci o cenné poháry a zlaté kovy, takže není třeba jít cestou "košatěním pravidel" (kvůli hypotetickým spekulantům). Touto cestou nepůjdu. V jednoduchosti je síla a u té zřejmě zůstaname...více až v tom slíbeném článku. V diskusi můžete nadále pokračovat. Hezký den ;-). |
Re: Poděkování Od: Tom Terasa Třinec - Sobota, 24.02. 2018 - 21:48 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Tak jak jsou pravidla nastavená teď, jsou jednoduchá. ;-) |
Pikadoří pravidla Od: Pavel Praha - Neděle, 04.03. 2018 - 12:33 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | |
Ahoj všem. Nečtu a nevím, přicházím tak asi k křížkem po funuse. Za sebe bych pravidla neměnil, ta původní mi přišla dobrá. Včetně času soutěže 12-19h. Ale nijak na svém názoru nelpím. Soutěž baví mně i Andreu Praha - a budeme vysílat dál. 73 |
Re: Pikador 2018 - úvaha o změně pravidel Od: simon007 - Čtvrtek, 12.07. 2018 - 13:18 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) |
Ano = On Air |