Radiostanice 27Mhz Rychlá navigace: Přihlášení uživatele Vysílačky Portejbly DX spojení Lokátory Portejbly Připomínky

PMR Štafeta 2018

Akce

Organizace PMR štafety se letos zhostil Apache Znojmo, přidáš se?
Termín: 2.6. od 19:00 na CH7



• TRASA PMR ŠTAFETY
• TRASA PMR ŠTAFETY - TISKOVÁ VERZE

PMR Štafeta 2018

PMR štafeta je zábavná akce určená široké veřejnosti a hlavně těm kteří s PMR vysílačkou zkoušejí navazovat dálková spojení při výletech po našich horách a kopcích. Smyslem akce je pokusit se o postupné řetězové spojení mezi všemi účastníky o co možná nejdelší celkové trase.

Akci dlouhá léta organizoval Jerry Nové Město, který z toho udělal hezkou tradici. Jelikož náročnost vedení takové akce přestala souznět s Jerryho aktuálními osobními prioritami, rozhodl se loni PMR ŠTAFETU již nevyhlašovat. Proto jsem se s Jerrym domluvil, že akci zkusím převzít a znovu obnovit.

Do štafety je nutné se předem přihlásit, aby bylo možné včas naplánovat trasu a přidělit pořadová čísla štafetářům. Uzávěrka přihlášek je letos stanovena na pondělí 28.05. 2018 (24:00). Výběr lokality odkud je možné vysílat je zcela libovolný, očekáváno je buď území České, nebo Slovenské republiky, vyloučené není ani nejbližší pohraničí okolních států.

Trasa bude vystavena zde na webu nejpozději do čtvrteční půlnoci 31.05. 2018. Všichni přihlášení budou zároveň informování e-mailem o svých přidělených číslech.


Průběhu celé akce:

PMR štafeta bude zahájena 02.6. 2018 v 19:00 na kanále č. 7 krátkým úvodním slovem posádky číslo 1 a předáním slova na další kolegy v pořadí. Řetěz poběží systémem "TAM a ZPĚT". To znamená že po dosažení posledního naplánovaného bodu se slovo bude vracet v opačném pořadí přes všechny zastávky do bodu číslo jedna, kde bude štafeta krátkým shrnutím posléze ukončena. Každý tedy bude hovořit dvakrát, v prvním kole buďte struční a věcní. Až dostanete slovo postupně sdělte tyto informace:

vaše pořadové číslo,
volačku, (příp. název expedice a volačky kolegů co jsou s vámi)
název stanoviště odkud vysíláte,
nadmořskou výšku,
lokátor.

Modelová relace může znít třeba takto: "přijímám štafetu od dvojky, moje pořadové číslo je tři, všechny zdraví Honza Znojmo, vysílám z Ještědu, který měří 1012m a leží v lokátoru JO70LR a jsem tady společně s Frantou Znojmo a posíláme tímto štafetu dál na stanici číslo čtyři ..."

Po zahájení štafety je všeobecně nutné dodržovat pravidla radiového klidu. To znamená zbytečně do probíhající akce nevstupovat poznámkami a voláním dalších kolegů. Mluvte pouze tehdy když bude na vás voláno.

Velkou prosbu směřuji aktérům, ale také k posluchačům: Dodržujte prosím krátce před startem štafety a v průběhu akce radiový klid na kanále č. 7. Veškeré domluvy nesouvisející s předávkami odlaďte na kanál číslo 8, který letos doporučuji využívat k těmto účelům.

Na trase může dojít k různým situacím a pokud by se vám třeba nedařilo z nějakého důvodu uskutečnit předávku na dalšího v pořadí, doporučuji vám volat výzvu: "Tady stanice číslo..., slyší mě někdo další v pořadí komu bych mohl předat štafetu?" Tomu kdo na vaši výzvu zareaguje vysvětlíte, že vás následující kolega neslyší a že dáváte slovo právě jemu a ať se pokusí spojit s kolegou který byl vynechán... Pokud by došlo k dalším nejasnostem, doporučuji zavolat (pokud je to reálně možné) mě (Apache Znojmo) = startovní stanici č.1.

Posádky si mohou zapisovat reporty o slyšitelnosti svých kolegů, které nepovinně mohou odeslat po akci k vystavení na web ( na můj e-mail: apache@volny.cz ).

Ve druhém kole se nejdříve opět představíte svými údaji a řeknete v rychlosti jaké své nejvzdálenější kolegy jste slyšeli apod. Takto by se mělo postupně celé kolečko uzavřít a akce tímto úspěšně končí. Cílem PMR štafet však není jen pár desítek minut trvající kolečko, ale je to také pobídka pro všechny ostatní fandy k vysílací aktivitě. Vždyť před začátkem štafety i po ní bývá vždy mnoho příležitostí k hezkým vzájemným spojením. Navíc ve stejný den (ze soboty na neděli) probíhá na CB pásmu rozhlednová štafeta ...

Po akci vytvořím "elektronický" pamětní lístek k vytištění, zasílaný e-mailem všem aktivně zapojeným štafetářům.

Máte-li jakékoliv dotazy - pište! Nerozhodnuté zájemce prosím, ZKUSTE TO - PMR štafeta je o zábavě, takže rádi přivítáme mezi sebou i "nováčky"! Věřím že se i letos najde dostatek nadšenců pro znovunastartování tradiční akce PMR ŠTAFETA. Všem přeju mnoho štěstí při výběru té nejvhodnější kóty a těším se v červnu naslyš na pásmu.

Související odkazy:

• TRASA PMR ŠTAFETY
• TRASA PMR ŠTAFETY - TISKOVÁ VERZE

Apache Znojmo

Tisk Tisková verze článku


"PMR Štafeta 2018" Přihlásit/Registrovat | 38 komentářů | Vyhledávání v diskusích
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím zaregistruj se.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Jerry Nové Město - Pátek, 13.04. 2018 - 12:57 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Apache,
díky za nás za všechny .... Ať se Štafeta povede, a na webu zde máš moji technickou podporu, tak snad bude vše klapat ;-).
Jerry

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Pátek, 13.04. 2018 - 13:26 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Jerry diky za podporu a snad se vse podari ku spokojenosti vsech :)


Re: PMR Štafeta 2018
Od: - Pátek, 13.04. 2018 - 13:17
Měl bych návrh, co zkusit pro změnu jiný kanál než 7? Ti, kteří o akci nebudou vědět budou řešit obvyklý provoz na 7. Zkusil bych třeba 4

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Jerry Nové Město - Pátek, 13.04. 2018 - 13:28 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Dobrá připomínka - jsem podobného názoru.... Sedmička je magnetem na "problémy". I v Praze, Pardubicích apod. se naní běžně povídá a ohlídat to na 90 min. to bude nadlidské .... CH 4 (5 domlouvací) by mohla být dobrá volba, uvidíme co nato Apache.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Pátek, 13.04. 2018 - 13:30 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ahoj Ondro, diky za navrh. Myslim si ale, ze na cbpmr a na fb jsou snad vsichni, kteri to s PMR mysli vazne. Osobne se nesetkavam s nekym, kdo dela DX na CH7 a neznal by tyto dva komunikacni kanaly kde se o vysilani dozvi vse potrebne. Muzou tam byt snad jen ti, kteri o tom nevi zhola nic, a ti budou na kazdem kanale. Na nas je, abychom akci zpropagovali a sami pred zacatkem stafety udelali na ch7 poradek:) Ve smyslu, ze pozadame vsechny pritomne o klid od 19:00

Re: PMR Štafeta 2018
Od: - Pátek, 13.04. 2018 - 14:06
 
Jen mi přišlo že na to kolik máme volných kanálů se většina aktivity soustředí pouze na jeden. Výhoda je zřejmá - na sedmičce jsou "vždycky všichni". Nicméně stejně jako se na CB nepoužívá 1. kanál na jiný účel než vyvolávání, AMA kontesty neprobíhají na kmitočtu který je středem aktivity, tak bych to se štafetou viděl na jiný kanál než 7. 4 podle zkušeností z Moravy bývá obvykle čistá. 1,2,3 jsou nejrušnější.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Milan Rohovládova Bělá - Pátek, 13.04. 2018 - 20:51 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ahoj všichni, ahoj Apachi, mozna bych se taky primluvil za zvazeni jineho kanalu. Souhlasim s tim, ze tady v Pardubicich na sedmicce denne vysilaji po vecerech domasedi a tezko rici, zda budou o teto akci srozumeni. A vime, ze slyset jsou siroko daleko. Samozrejme je moznost se s nimi zkusit domluvit aby kanal neblokovali, ale taky je mozno proste zkusit jiny kanal, kdyz se stejne jedna o akci registrovanych ucastniku a vlastne se tam nikdo neregsitrovany stejne nemuze zapojit (coz by jinak byl duvod byt na nejvice obsazenem ch7). Samozrejme nikdo nezaruci, ze i na jinem kanale nekde jinde bude zase vysilat nekdo jiny a rusit prubeh. Ale jinak diky Ti za tuto akci, zdravi MilanBela.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Pátek, 13.04. 2018 - 21:05 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ahoj MIlane. taky te zdravim. No ja nelpim na sedmicce, ale v kazdem kraji bude nejaky kanal provareny a obsazeny. Zrejme nenajdeme volny kanal napric celou republikou. Ale muzu udelat aknetu a dat na vyber. A asi podle hlasovani se pak muze akce konat na zvolenem kanale. Ono Co velkomesto, to jina situace. Takze asi touto cestou bych to zkusil. Udelam anketu a nasdilim vsude, at se kazdy vyjadri

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Milan Rohovládova Bělá - Pátek, 13.04. 2018 - 21:15 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Jasně, zkus to a uvidíme. Souhlasím, že v každém místě může být obsazen jiný kanál. Nakonec to bude místy stejně na domluvě. Jen dávám do placu info, že tady u nas (Pardubice a okoli) byva ta sedmicka obsazena. Samozrejme se muze stat ze zvolime jiny a zrovna tam bude nekdo aktualne vysilat a stejne se to bude resit a domlouvat uvolneni. Ale at se demokraticky kazdy pripadne vyjadri v ankete dle svych vedomosti o obsazenosti toho ci onoho kanalu ve svem miste. Díky


Re: PMR Štafeta 2018
Od: Tom Terasa Třinec - Pátek, 13.04. 2018 - 16:33 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
A nemohla by ta štafeta začínat později, třeba ve 21 hodin?

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Pátek, 13.04. 2018 - 21:06 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Tometeoreticky muze zacit kdykoliv, ale praktickuy si myslim, ze ne kazdy bude chtit cekat na kopci po tme do konce stafety, ktera bude koncit cca ve 23:00 v pripade ze bychom zacali ve 21. Zvolil jsem 19:00 aby kdyz skoncime okolo 21:00 bylo jeste jakztaz videt na cestu z kopce.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Tom Terasa Třinec - Sobota, 14.04. 2018 - 15:17 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Já jen, že ve stejném termínu je Cb akce Rozhledny.
To budou lidé na kopcích, akorát trochu později.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Sobota, 14.04. 2018 - 23:08 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ano vim o akci CB rozhledny. proto je to naplanovane tak, aby se to vzajemne nekrylo. Kdo chce z CBčkaru, muze tam vylezt uz na tu 19 a zapojit se do PMR stafety.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Tom Terasa Třinec - Neděle, 15.04. 2018 - 01:42 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Samotná štafeta Rozhleden je až po půlnoci, to se kryt nebude.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Jerry Jirkov - Úterý, 17.04. 2018 - 13:43 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ne, od 22:00 je na CB soutěž. Počítám, že díky propagaci, kterou teď štafeta má nás bude hodně a nerad bych, aby se soutěže kryly.
Letos má štafeta velmi dobrou propagaci přes sociální média. To je super, protože všichni CBčkáři a PMRkaři, kteří organizují pěkné akce na takovou reklamu naprosto kašlou a pak brečí, že už vysílají jen důchodci a kdesi cosi. Díky za letošní ročník, který když se povede, bude dost možná zlomový ;-)

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Úterý, 17.04. 2018 - 18:20 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Diky Jerry, taky verim, ze letosek prekona ucast vsech predchozich rocniku. Je nas hodne, tak to chce jen poradne propagovat a namotivovat co nejvic lidi, aby si zasli zase jednou poradne zavysilat:) Ted jsem zrovna na facebooku zverejnil graf ucasti jednotlivych rocniku. Hodim to i sem do galerie zachvili.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Jerry Nové Město - Úterý, 17.04. 2018 - 20:03 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Apachi, jen tak dál .... držím palce ;-).... avšak je tam v tom grafu malá chybku, v roce 2016 nás bylo přihlášených 60 posádek (resp. 60 přihlášených a reálně 53 přítomných na svých kótách) viz:

http://www.cbpmr.cz/tisk_2016.php

...tehdy to hodně pokazila silná bouřková vlna :-(

Starší ročníky (2002 -2008) kolísaly od 20 do 60 přihlášek, celá historie není nikde seskupená a sluší se připomenout že prvním organizátorem byl MILAN 42 Hradec Králové (R.I.P.)
vzpomínka na Milana je zde: http://www.cbpmr.cz/z-historie-pmr-souteze-pikador-11.html

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Úterý, 17.04. 2018 - 20:21 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Jerry , Ano vim ze bylo 60 prihlasenych, ale z toho 7 bylo NESLYSEN, nebo NEUCASTNEN. a u trech je BEZ SPOJENI. To znamena ze byli na kote, ale nepodarilo se navazat spojeni? V tom pripade graf muzu opravit na 53 :)
Zel jsem starsi deniky PMR stafet nikde nenasel, tak jsem udelal graf aspon z toho, co je k dispozici, pro nejake male srovnani.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Jerry Nové Město - Úterý, 17.04. 2018 - 20:34 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
...bylo by nefér na ty tři kluci slovenský zapomenout ;-).... snažili se tenkrát jak mohli, ale byli daleko od sebe a zájemců ze SR jak šafránu ....
Ohledně SR by bylo možná zajímavé zkusit oslovit kamarády ze serveru
http://www.scbr.sk/ , poslat jim nějakou pozvánku, jako článek, aby ta účast ze Slovenska byla zajímavější .... zvaž to.

Jednou jsme končili štafetu úspěšně až v Maďarsku na Kékesi (2005) díky slovenské exp. Mafia , rekord tří zemí doposud nebyl pokořen .....

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Úterý, 17.04. 2018 - 21:21 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
ano planuji poslat pozvanku i dalsim CB a PMR klubum. Ne vsichni jsou na facebooku nebo na cbpmr. Delam to postupne jak je cas:) Znas to vid?:)

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Úterý, 17.04. 2018 - 20:31 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
opraveno a aktualizovano

Re: PMR Štafeta 2018
Od: cb18prahalocal - Pátek, 04.05. 2018 - 19:50 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Apache pošleš seznam podle pořadové číslo účastníku aby potom věděl na koho mám volat ?

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Čtvrtek, 10.05. 2018 - 09:45 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ano jasne. Ale to az po uzaverce, az bude jasno s ucastnikama. Poslu seznam kdo na koho, nejake obecne podminky a instrukce.


Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Čtvrtek, 10.05. 2018 - 11:08 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Prosím ty, kteri se prihlasili na stafetu 2018, aby vyplnili tento formular. Jedna se o vyber kanalu pro konani teto akce. Diky

https://goo.gl/forms/pYFxST93ExxKWoXw2


Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Úterý, 22.05. 2018 - 15:23 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Pro vsechny, kdo chteji sledovat aktualni stav a vyvoj prihlasenych, + aktualne menicise trasu, tak to nebudu davat sem do fotogalerie, ale bude to k nahlednuti zde:

http://www.cbpmr.cz/mapa-pmr-stafeta-2018/?trasa


Re: PMR Štafeta 2018
Od: Karel Kladno - Středa, 23.05. 2018 - 12:57 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
V kolik mám očekávat štafetu, jeli moje číslo cca 50?
Je nějaký předpoklad?

Re: PMR Štafeta 2018
Od: - Čtvrtek, 24.05. 2018 - 10:54
 
Z předchozích let mám zkušenost že za 30min už jde štafeta zpět, ale je fakt, že nebyla taková účast.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Pondělí, 28.05. 2018 - 19:26 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
v prvnim kole ocekavejme , ze jedna predavka bude tak 20 sekund. Chtel bych at je to svizne a predavka byla rychla. To znamena kdyz cca 17-20 minut. Ale mel by jsi slyset ostatni stanice uz predtim a muzes si delat poznamky do prilozeneho deniku, koho za kolik slysis. Muzes si tak vyzkouset jak ti stanicka chodi, a jak je chodive tve QTH

Re: PMR Štafeta 2018
Od: - Středa, 30.05. 2018 - 09:20
 
20 sekund je hodně optimistické, spousta lidí se jistě "zakecá" i na minutu :)

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Středa, 30.05. 2018 - 11:01 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
budu klast duraz na to, aby se nikdo nezakecaval. Od toho ta stafeta neni:) Na to se muze vyuzit par hodin pred stafetou :) Ale prijmout a predat signal do 30 sekund by mel zvladnout kazdy. Budu na to jeste apelovat v planovnem mailu s instrukcemi:)

Re: PMR Štafeta 2018
Od: - Středa, 30.05. 2018 - 11:10
 
Pro nás osmdesátníky a vyšší by určitě krátká relace byla žádoucí ;)

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Středa, 30.05. 2018 - 11:14 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ano, melo by to byt svizne. prijmou a predat. Rict volacu, jak slysis prichozi relaci, sve QTH a zase poslat dal. 30 sekund bohate:) za pul hodinky by se mel signal vracet.

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Pondělí, 28.05. 2018 - 19:29 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
ale jestli jsi Karel Kladno rozhledna Líský 413m, tak mas aktualne cislo 63. Plno stanic pribylo, je potreba sledovat aktualni vyvoj trasy. Dnes se prihlasky uzaviraji, tak odedneska by uz nemely byt nejake mega zmeny
http://www.cbpmr.cz/mapa-pmr-stafeta-2018/?trasa

Pod trasou je seznam stanic a poradi predavek

Re: PMR Štafeta 2018
Od: Karel Kladno - Středa, 30.05. 2018 - 11:13 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ano, sleduji a rozumím.


Re: PMR Štafeta 2018
Od: Pepan Liběchov - Pátek, 01.06. 2018 - 20:19 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Ahoj,
mám asi konečně příležitost něco odposlouchávat na této akci, tak mám dotaz, mám možnost uslyšet něco na Motorola TLKR T8 - lokátor: JO70FJ ??
Ani s tím moc neumím - kupoval jsem to před lety jako chůvičku a na cesty, když jsme jeli více autama. Prosím tedy o rady i případně jak nastavit svou T8.

P.S. mám šanci na tom naladit následnou akci Rozledny? Nechce se zatím účastnit, snad příště, když to půjde, jde mi jen o to, "slyšet jak PMR funguje".

Díky moc za rady.
Pepan Liběchov

Re: PMR Štafeta 2018
Od: - Sobota, 02.06. 2018 - 09:37
 
Stačí se přeladit na kanál č. 7 a poslouchat. Myslím, že půjdeme slyšet po celé ČR. Rozhledny nenaladíš, ty jsou úplně jinde v rámci frekvenčního spektra.


Re: PMR Štafeta 2018
Od: Formatx - Středa, 06.06. 2018 - 17:33 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Ahoj ten pamätný lístok sa bude posielať či sa už posielal? ďakujem za info.


Re: PMR Štafeta 2018
Od: Apache Znojmo - Středa, 17.10. 2018 - 20:38 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Je to tuuu :) Video z PMR Štafety 2018, ktere se fyzicky účastnilo rekordních 87 borcu. Nahlaseno bylo puvodne 95. Akce se konala 2.6.2018 a myslim ze na ni vsichni radi vzpominame. Ve videu nejsou zachycena uplne vsechna spojeni, pracoval jsem s materialy, ktere jsem ziskal od ucastniků, tak jsou ve stafete jiste mezery a skoky. Video je pouze z prvniho kola. Priste to vytunime lepe a zainteresujeme vic lidi, kteri by nataceli zvuk anebo i obraz. Jeste jednou diky ze se vas tolik zapojilo !! je to peckaa:) Komentujet a sdilejte, at to nadchne dalsi potencionalni zajemce.
#PMRstafeta2018

https://youtu.be/CUq-L9bNOGQ

© www.cbpmr.cz • Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.03 sekund