PMR, jak to vidí žena

aneb náš první kopec
Článek napsala Petra Hradec Králové

Petra H.K.

Tak rozhodnuto v sobotu 6. května 2017 pojedeme vysílat, lovit spojení. Směr Černá Hora, 1299 m.n.m. Jánské Lázně u Trutnova.

Přípravy začínají už den dopředu. Zjistit vlak, připravit vybavení, zajistit si proviant a hlavně já, co si vezmu na sebe abych ladila s vysílačkou. Můj muž říká proviant, myslel tím určitě žvanec a pivo, myslím si se smíchem. Tak vše je hotovo UV5R, anténa, provaz, náhradní zdroj, proviant a deník Jde se spát.

DEN D

Ráno, kafe, pořadně se obléknout a mazat na vlak. Poslední kontrola, zda jsme na něco nezapomněli. Už první spoj jel jinak než měl jet. Z HK jedeme ráno v 8 hodin.Cesta vlakem příjemná a lovení prvních spojeni.Pomalu vyjídám zásoby. V Trutnově přestup směr Svoboda nad Úpou, kde máme čas asi 4 min.

Tak a jedeme už, cesta na horu je plná dojmů, autobus směr Jánky je plný turistu, čeština není pomalu slyšet. Člověk si připadá jako v Německu. Těšíme se a tipujeme kolik asi dnes uděláme spojení.

Slunce svítí a my jdeme pomalu k lanovce. Stromy kvetou, je teplo ptáci řvou a všude je lidí jako na Václaváku. Jaké to překvapení, všude samá reklama a inzeráty. Z hor se stala komerce jak někde v obchoďaku. Ale nám to radost nezkazí, kupujeme si jízdenky za vysokohorskou cenu a hurá nahoru. Jsem nadšena i když moje polovička se výšek bojí. Z lanovky máme první spojení. Vystupujeme, jsme nahoře a pomalu jdeme směr Sokolská bouda, která je vyhořelá a zchátralá, je to velká škoda. Vybalujeme proviant a zakládáme základnu v nádherném prostředí.

Horské boudy

A najednou začnou přicházet první spojeni, jsme v JO70UP. Bohužel nám moc nepřeje štěstí s výběrem QTH a musíme popojit níž, trochu do stínu jak říká Dan, protože nás ruší vysílač z nedaleké rozhledny. Jdeme pod lanovku, asi o 200m níže, projdeme bahnem, vodou, sněhem a davem turistů. Já s vysílačkou v ruce si v houfu turistu připadám jako agent.

První QTH

Měníme polohu

A znova zakládání základny, opět vybalovaní proviantu který jsem stihla už skoro celý sníst.
Koukám jak to mé drahé polovičce jde. Tak třetí sloup od vrcholu lanovky, připravuje vysílačka a anténu, což mně velmi baví při pohledu na mého muže jak se zápalem bojovníka v akci vše zvládá.

Další vysílací stanoviště

Zakladna 2 na JO70VP 997 m.n.m.

Jsem teda zapisovatelka, sotva to stíhám kolik máme spojení. Občas se nám tam ozvou děti, jeden hulvát od kuličkářů. Spojení s lidmi které známe, ale i plno nových, které mně naplňují úžasem. Pak je řada chvilku na mně, abych i já zkusila nějaké to spojení. Slunce svití a lidi z lanovky na nás pokukují.

Výhledy pod Černou horou

Za 2 hodiny máme 39 spojení. Za 40 slibuji ve výzvě pusu. A zas ty děti.!Na kanále č.5 máme nejkratší spojeni!!! Můj Dan se otočí a za ním stojí houf dětí a nějaký klučina jménem Martínek stoji od nás 1 metr. Nejkratší spojení v životě...

Martínek s PMR

Pomalu mizí slunce, my máme 40 spojení, jsem nadšená a chvílemi se přistihnu jak se směju i při pohledu na mou polovičku. Vypadá tak spokojeně a doufá že snad udělá spojení i na severní pól. Balíme a pomalu scházíme dolu na báječnou večeři do jedné horské boudy.

Cesta k domovu

Cestou dom v autobuse posloucháme hokej. Jojo, zlatej Baofeng, má to rádio. Vyhráli jsme ! Bolejí nohy, celé tělo, protože na horu jsme sice jeli ale pochod dolů byl hodně náročný. Už plánujeme další portable.

Petra a Daniel Hradec Kralové

PS:
Použité zařízení byl Baofeng UV5R celou dobu na 1W, anténa NA-771 a test druhé antény , kterou plánuji na střechu na domácím QTH, 8xcollinear z kabelu RG58. Jako zdroj baterie 12V 5Ah.

Několik spojeni jsem špatně zapsala, a tím se tady všem omlouvám. Učím se. A děkujeme Tomaši Vlašim za 3 spojení pokaždé z jiného čtverce.

Petra v akci

73 Petra HK

Tento článek najdete na webu CB - PMR radiostanice a vysílání: http://www.cbpmr.cz