www.cbpmr.cz » Uložiště deníků spojení » ruční vkládání deníků » ukládání deníků ze souborů C6V
OK7SE /p Černá hora 1270m
OK7SE /p Černá hora 1270mStáhnout obrázek
Mapka je aktivní - pro popis najeď myší nad jednotlivá zobrazená stanoviště.
Název expediceOK7SE
Místo vysíláníČerná hora
Lokátor stanovištěJO70UP
Nadmořská výška1270m
Datum začátku9.3. 2019
Volačky operátorů
Zapisovatelé
TechnikaAlinco DJ-A10 + Nagoya NA-767
Anténa
Druh provozuVHF
Použité frekvence
KomentářAčkoliv to vypadalo, že původní plán projít na běžkách oblíbenou (ale náročnou) trasu z Černé hory přes Liščí horu, Luční horu až na Sněžku a zpět a u toho si zavysílat, navíc v době FM Poháru, zkrachuje úplně, z důvodů zdravotních, nakonec zkrachoval jen částečně. Jelikož jsem se cítil celkem fajn, udělal jsem alespoň lehčí variantu - vyvézt se lanovkou na Černou horu, zavysílat si, dát si svařák a jet pohodovější trasou dolů do Janských lázní. V předpovědi bylo sice dost extrémní počasí, ale to se ani tolik nenaplnilo. Vítr skoro nebyl, tedy aspoň zdaleka ne takový, jaký zněl z vysílaček mnohých protistanic. Byla mlha a sněžilo, takže mi vlhl deník a propisky nechtěly psát. Inženýr Špaček v OK2KUB vždycky říkával: "Dejte mi někdo tužku!". Nezkušení operátoři mu ze zvyku podávali propisky, ale inženýr Špaček je vždycky odmítl: Říkám tužku, ne propisku! Propiska zamrzne.". Nikdo tomu zprvu nechtěl věřit, ale na závodech v zimě se to skutečně stávalo, takže obyčejná tužka byla jediná jistota. Zřejmě bych si měl vzít poučení a mít i tužku. Několik spojení jsem musel vyloženě rýt do mokrého bloku a jednou jsem musel i přenechat hezký kmitočet na výzvy, protože jsem nemohl zapisovat.

Přestože jsem začal pozdě, spojení lítala jedno za druhým, prostě nádhera! To přes hustou mlhu a fakt, že jsem tentokrát jel jen z ruček s teleskopkou. Avšak ovládat vysílačku a u toho zapisovat spojení jen tak ve stoje v chumelenici, to je stále něco, co by se mělo nějak vylepšit, protože to rozhodně není pohodlné.

Když závod končil, už bylo načase - začínala mi být zima. Šel jsem tedy do blízké chatky na svařák a hovězí vývar (výborný). Raději jsem z mokrých papírů přepsal spojení na suchý, aby se to dalo ještě přečíst a důkladně se ohřál. Další vysílací kolo (na PMR), jsem zahájil asi kolem jedné. Lítalo to také slušně. Sotva jsem zapnul stanice, tak už jsem slyšel, že tam bude nával. Vyzkoušel jsem i nové Alinco V446, které jsem si naprogramoval na 16 kanálů. Stanička slyší pěkně, ale mě z ní bylo slyšet o malinko méně průrazně než z klasické Sencorky s trubkou. To mohlo být ale způsobeno i tím, že stanice ukazovala skoro hned prázdnou baterku. Byla sice už mírně načatá, ale možná šla tak rychle dolů i kvůli zímě. Zdá se, že baterie bude asi nejslabším článkem této stanice. Kdybych tam měl pack na 6 AA tužek, jako má Karel Mariánky, a dal tam Eneloopy, tak by to mohla být fakt peckovní stanice! Děkuji Johanovi Hradec, Romanovi 22, LuĎovi Soběšice, Zdeňkovi Béčko (který mě zdravil provokativně z gauče :-) ) a dalším za spojení a pokec. Po hodině už mi byla zase zima, tak to balím a rychle se ohřívám ještě v Černé boudě grogem a povídám s Liborem Police na digitále. Pak se signál ztrácí a já raději jedu dolů, což bylo dobře, protože jsem se stejně zpozdil oproti plánu a přijel až za soumraku.

Portejbl se vydařil, ještě jednou díky všem za spojení a někdy zase naslyšenou!

73, Saruman Brno / OK7SE
Počet spojení27
Celkem km2350
Průměr87.0km / 1 spojení
Deník zobrazen78 x
Deník vložen dne9.3. 2019
ČÍSLO DENÍKU9038
#časvolačkalokátorkmazim.pozn.
110:49
OK1KOK
JO80IB96132° rp59/rv59 060/001
210:51
OK1KAD
JO60LJ196263° rp59/rv59 061/002
310:52
OK1OSA
JN79KV102216° rp59/rv59 025/003
410:55
OK6TT
JO80GI67118° rp59/rv59 016/004
510:55
OK1KHA
JO80GI67118° rp59/rv59 023/005
610:57
OK1ARO
JO70FA113232° rp59/rv59 025/006
710:59
OK1KLL
JO70IA99226° rp59/rv59 034/007
811:01
OK1MOP
JN79NU97205° rp59/rv59 027/008
911:05
OK1TRW
JO70SC61191° rp59/rv59 048/009
1011:06
OK5TX
JN79RV85192° rp59/rv59 009/010
1111:07
OK1SVP
JO70WB66170° rp59/rv59 003/011
1211:08
OK1XHD
JN79IW106222° rp59/rv59 034/012
1311:10
OL120AB
JO70FE102241° rp59/rv59 012/013
1411:10
OK1MBT
JO70GD100237° rp59/rv59 020/014
1511:11
OK1DEK
JN79GO143216° rp59/rv59 047/015
1611:12
OK4AM
JO80CN36105° rp59/rv59 007/016
1711:14
OK1MFH
JO70UN9180° rp59/rv59 012/017
1811:15
OK1JPP
JO70OQ36278° rp59/rv59 021/018
1911:16
OK1AXG
JO80BJ41133° rp59/rv59 003/019
2011:17
OK1FQK
JN79NX85209° rp59/rv59 028/020
2111:19
OK1TEB
JO70MQ47276° rp59/rv59 017/021
2211:20
OK1JMA
JO80EG63131° rp59/rv59 030/022
2311:21
OK1MHJ
JO70UD56180° rp59/rv59 002/023
2411:25
OK7HD
JO80OB125121° rp59/rv59 073/024
2511:30
OK1PC
JO70FC107236° rp59/rv59 029/025
2611:58
OK1PFM
JN79BX135237° rp59/rv59 011/026 (reálně rp25)
2711:59
OK1IM
JO70FB110234° rp57/rv59 032/027
Sdílet: FacebookTwitter Trvalý odkaz
 0

Spojení do velkých lokátorových čtverců

12
JO70
7
JN79
7
JO80
1
JO60

© www.cbpmr.cz (2016)